Timisoara

Anunt Diamant Claudia Nastacă

Claudia Nastacă - organizator de cursuri din Timisoara pentru copii, ateliere pentru copii

Lecturi suplimentare pentru clasele V-VIII

Lecturi suplimentare pentru clasele V-VIII

Detalii stire

Categorie
Stiri educatie
Modificat
acum 2 ani si 7 luni
Apartine de
DWF
Vizualizari
350

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Lecturile suplimentare sunt metoda de exercițiu al minții cea mai indicată pentru școlarii, elevii sau studenții de toate vârstele. Acest „must-have” al minții reprezintă o necesitate încă din primele clase și continuă până la sfârșitul vieții.

Atât pentru ciclul gimnazial, cât și pentru cel primar, liceal sau universitar, există anumite lecturi recomandate spre a fi parcurse. Dacă pentru clasele V-VIII putem vorbi despre o generalitate în ceea ce privește tipul de lecturi, mai departe, acestea se divid în funcție de specializarea pentru care se optează. Asumarea sarcinilor școlare, precum temele, cititul sau lectura suplimentară, în special în timpul vacanțelor este un pas extrem de important în conștientizarea rolului de elev. Înainte de a primi lectura suplimentară, copilul are nevoie să înțeleagă scopul acesteia, ce beneficii îi poate aduce și de ce este recomandată să o parcurgă.

Cum îndrumăm elevii de gimnaziu spre lectură suplimentară?

Lectura este mai mult decât un task pe care elevii „trebuie” să îl îndeplinească. Ideea de „trebuie” este adesea asociată cu tot ceea ce ține de mediul educațional: „trebuie să îmi fac temele”, „trebuie să citesc”, „trebuie să parcurg lectura suplimentară” și exemplele pot continua. Totuși, de ce „trebuie” toate acestea? În clasa a V-a, spre exemplu, copiii au făcut un pas înainte spre desprinderea de perioada plină de jocuri, timp liber și plimbări.

Acesta este momentul cel mai potrivit în care să îi răspunzi micuțului la toate întrebările pe care le are, dar și perioada potrivită pentru a-l îndruma spre lectură suplimentară:

1. Ai răbdare și înțelege chiar și refuzul copilului
Refuzul de a efectua activități școlare suplimentare este absolut normal în rândul elevilor. În special în prima parte a gimnaziului, aceștia nu sunt încă conștienți de avantajele pe care lectura o va aduce, de aceea este posibil să te lovești și de un refuz. Nu te impune pentru a obține asta din partea copilului! El va trebui să descopere singur cât de frumoasă și plăcută este lectura.

2. Prezintă-i beneficiile lecturii suplimentare
Conștientizează copilul de utilitatea lecturii în viața sa și nu a ta. Este foarte important ca acesta să înțeleagă că lectura îi va aduce lui beneficii și nu va fi o sarcină îndeplinită în relația copil-părinte. Creativitatea, atenția, memoria și dezvoltarea limbajului sunt doar câteva dintre aspectele direct legate de lectura suplimentară pe care i le poți menționa. De asemenea, îi poți spune și despre faptul că va fi mult mai ușor să îi înțeleagă pe cei din jur și să interacționeze cu ei.

3. Oferă-i posibilitatea de a alege
Oferă-i variante referitoare la locul în care ar putea merge să citească, momentul sau timpul acordat acestei activități. Pune-i la dispoziție lista cu lecturi suplimentare pentru a fi el cel care decide ce alege pentru a lectura în următoarea perioadă. Poți discuta cu el pe tema alegerilor, făcând lucrurile și mai interesante. În acest mod, vei înțelege și care sunt preferințele copilului pentru a ști ce anume să adăugi în listă pe viitor.

4. Citește împreună cu el
Poți citi aceeași lectură; niciodată nu este târziu să ne bucurăm de magia unui basm. Ulterior, poți afla de la el care sunt detaliile pe care le-a reținut, dacă a înțeles firul narativ, puteți schimba păreri și îl poți ajuta acolo unde nu a înțeles.

Lectura în raport cu vârsta


Ca părinte, alegerile ce vizează copiii au o responsabilitate înzecită. Pentru ca elevii să fie încântați de lectura suplimentară, prima carte pe care o vor avea în mână este foarte importantă. Aceasta trebuie să fie adaptată vârstei, limbajul și povestea să îi captiveze și să fie ușor de parcurs. Iată câteva recomandări de cărți pentru fiecare grupă de elevi de gimnaziu:

Listă recomdări lecturi suplimentare potrivite pentru clasele V-VIII


1. Lecturi suplimentare potrivite pentru clasa a V-a
Fantastice, ușor de parcurs și extrem de captivante, cu lectura suplimentară pentru clasa a-5-a nu ar trebui să dai greș. „Confesiunile unui prieten imaginar” sau „Visătorul” sunt cărți în care orice copil se regăsește, având la bază idei și întâmplări prin care marea majoritate a copiilor trec. Se adaugă la acestea și: „Istoria lui Răzvan” de Horia Corcheș, „Recreația mare” de Mircea Sântimbreanu sau celebra „Dumbrava minunată” de Mihail Sadoveanu.

2. Lecturi suplimentare potrivite pentru clasa a VI-a
O recomandare de care copiii vor fi cu adevărat încântați este reprezentată de operele celebre ale lui Charles Dickens: povești care au o magie aparte datorită modului unic în care aventurile personajelor sunt prezentate.
Printre lecturile suplimentare potrivite la această vârstă se enumeră și unele foarte celebre, precum „Micul Prinț”, „Care-i faza cu cititul?”, „Cum să faci să nu citești în vacanța de vară?” sau „Moby Dick”.

3. Lecturi suplimentare potrivite pentru clasa a VII-a și a VIII-a
Ne putem îndrepta atenția spre lecturi ușor mai tehnice și mai adolescentine. Se recomandă în continuare cărțile fantastice, precum cele cu vampiri, deoarece captează foarte repede atenția cititorului (ex: „Istoria secretă a Țării Vampirilor” de Adina Popescu). La acestea se adaugă și alte recomandări precum: „Jurnalul Annei Frank”, „O scurtă istorie a lumii”, „Cititorul din peșteră” și lista poate continua.

Sursa foto: freepik.com/free-photo/smiley-childrens-reading_6914200.htm

Anunt Diamant Medissa Vita

Medissa Vita Timisoara - Biorezonanta - Nutritie - Aromaterapie - Terapia cu plante - Cristaloterapie - Bioenergoterapie - Terapia Bowen - Terapii Access - Theta Healing - Cromoterapie - Remedii florale Bach - Terapia vibrationala Rife - Oncoterapie

https://nutritie-biorezonanta.ro